Ze života štěňátek -G vrh - na pokračování

03.04.2024 21:59

pO TŘECH LETECH JSEM SE DNES VRÁTILA K TOMUTO ČLÁNKU A 

ZNOVU HO S LÁSKOU I POKOROU ZNOVU  UVEŘEJNÍM  ..... 

------------

9.2.21 se nám narodila  štěňátka z opakovaného , 

zahraničního krytí po mamince Crystal Elzara z Lvího ráje /služební terapeutický pes , 

pracující pro org.Elva Help a Krajskou nemocnici Liberec .

Tatínek  miminek je opět  překrásný , 

mimořádně hodný pes , mohutný ,tmavší ,
můj milovaný ,švédský pes žijící v Polsku ,
interšampion  Flinka Felix  Lejonvinden's .      (váha 78 kg )
 I dědeček štěňátek  je famózní -Namupalan Bling Envy Laddie.
--------------
FELIX je už  otcem  i našeho vrhu F . 
(LPN 1 N/N ,LPN 2 N/N ,LPN 3 N /N , LEMP N/N ,HD-A ,ED 0/0 .)
 

------------

10.2.2021

Náš obývák se změnil na porodnici .

Po veškerých přípravách , po dlouhém a vyčerpávajícím porodu ,

po neustálém sledování Elzy  (narovinu až do našeho vyčerpání )  TO máme za sebou .

Rozrostli jsme se o šest malých miminek   vrhu G .

U porodu jsem si říkala , že už nikdy  chovat  nebudu .

Poté co skoro upadáte do totálního vyčerpání , nevyspání , 

poté, co se vaším světem stane na pár týdnů  pouze 

"mateřství "okolo štěňátek .

Poté , co  neuvaříte nic k obědu , protože myslíte jedině na výživu psí maminky  , 

Poté , co zjiš´tujete , jak s každým přibývajícím rokem vše zvládáte hůř  a hůř a to především psychicky ....

Ale nee ,  ....když tu teď sedím , s kávou v ruce , 

v teple a naprosto spokojená  při pohledu  na kojící se miminka  a  Elzičku, je to nádherný pocit ......

A tak vítejte na světě náše leoňátka z vrhu G    , 

 moc pro nás znamenáte  a jsme moc, moc  rádi , že tady jste .... :) .......

---------------------------

16.2.2021

Našim  miminkům je dnes týden ....
Ale protože život není jen o dobrých zprávách , dnes jsem velmi smutná .
Museli jsme se rozloučit s chlapečkem , 
který hned při narození dostal spontálně jméno Benjamin , 
tedy Golden Benjamin.
Porodní váha tohoto chlapečka odpovídala půlce váhy ostatních štěňátek .
Přesto náš velký bojovník měl sílu a chuť  žít i když jeho příchod na svět byl  více jak náročný .
Když ale po týdnu přibral opravdu jen malilinko ,
rozhodla jsem se  dnes s ním podstoupit RTG .
Domu jsem se vrátila sama ......
Ukázalo se , že prďolka byl v bříšku pěkně přimáčknutý  a jeho pokřivený hrudníček a srdíčko  tomu odpovídalo .
 
Paní veterinářka se sama divila , že zvládl těch 7 dní .
A protože nikdy nechci dopustit , aby se jakékoliv zvíře trápilo a mělo nějaké problémy , musela jsem se rozhodnout .
Na Benjaminka nikdy nezapomenu .., i když jeho čas byl tady velmi krátký a jeho odchod pro mě tak  bolestný ....
 
Doma na mě čekala Elzička a její miminka ,kteří dnes váží od 1000g -1380 g .
Krásně prospívají , jsou vitální ..... a já je nesmírně miluji .
Elzička konečně v týdnu přestala  stávkovat s jídlem a tak si po 14 dnech ,
co jedla pouze syrové hovězí maso , 
si dává štěněčí mléko  Meradog s medem , granulky JOSERA FamilyPlus , 
kuře , jakékoliv maso s pohankou ,  
vločky , rýži , tvrdý sýr , cottage , 
mozarellu , banán , mandarinky , jablka ,tuňáka ..........prostě cokoliv .
Dostává do krmení kloubní výživu Luposan -LUPO 20 prášek na klouby, 
Grau kostní moučku , Grau prášek z hovězího tuku , Grau Moučku z mořských řas, Vigantol a vitamíny .
Dále dáváme Karnivit forte , Elektrolit .od firmy  Aquamid Benefeed.
Máme vynikající zkušenost se značkou Luposan i  Grau  a výrobky přidáváme po celý život pejsků .
 
.-----------------------------
10 . DEN 
Teda , musím uznat  , že takové jedlíky jsme ještě neměli :) .
Naše štěňátka váží od 1490 g -1990 g na 10.dni života .
Elzička konečně pořádně "papá " :)    tak je radost jí cokoliv 6 krát denně připravovat .
Leoňátka začínají více lézt a zvedat hlavičku ,
objevují se prvé hlasové projevy- legrační  náznaky vrčení a první leobergří povídání .
Myslím , že máme doma malé kačenky , podle toho , co se chvilkami ozývá z bedýnky .
Je to prostě ňuňací miminkovské období :) ....
------------------------------
 
16 den 
 
Už víme i jména , jen je přidělit :)  :).
Chlapečci :
Galileo Leo Druhá šance 
Gass Merveille Druhá šance 
Golden Galsworthy Druhá šance 
Grand Goran Druhá šance 
 
a holčička  má jméno  Golden Royal Victory Druhá šance 
 
 A neuvěřitelné váhy 2300-2800 g .
--------------------
 

20 den 

Teda , tak  leoňátka v neděli poprvé ochutnala granulky s mlékem Meradog .

Moc mě  všichni překvapili , jak krásně jedla -jako by už byli naučena a  uměla to  tak alespoň týden ...

A pak tak krásně všichna  4 hodinky spinkalia ::) .....

Jo a nejenže už se znají s naší celou kočičí partou , která je chodí pravidelně kontrolovat ale také už je 

konečně viděl i strejda :)  Elwis .....No , vůbec se mu od nich nechtělo .....

----------------------

21 .den 

Miminka už pár dní dostávají dvakrát denně rozmočené

 granulky Josera FAMILY PLUS  s mlékem Meradog , 

aby jsme trošku odlehčili Elzičce .

Váhy k dnešnímu dni jsou u holčičky 2, 8 kg 

 a chlapečci 2,9- 3,6 kg :) .

Už si spolu začínají hrát a více také se více pohybují .

Mají už také  plně vyvinutý zrak  a na různé zvuky reagují pohybem uší a nebo pokrčením.
 
 
V roce 2011 , když jsem byla  Hlavní poradce chovu KCHL jsem napsala tento článek , 
který byl otisknutý ve Zpravovaji klubu .
Tak ráda se k tomu článku vracím :)

-------------------------------------

26.den -neděle 7.3.

Miminka mi dělají obrovskou raadost , 

jejich váhy jsou krásné a je to náš největší vrh za těch 25 let chovu .

Už si spolu krásně hrají , zkoušejí bojové hry , potyčky a válení sudů . :) .

Moc jim chutnají piškotky s mlékem Meradog .

V týdnu už vyzkoušíme masíčko a postupně budeme přidávat  vývar, zeleninku a ovoce .


---------------------------

A JE NÁM JEDEN MĚSÍC :)

To je naprosto neuvěřitelné , přesně jak to říkám u každého vrhu - mezi vařením pro pejsky , 

staráním o partu koček  a leoní miminka , mezi praním , sušením prádla  a neustálém telefonování  , 

kdy je letos naprosto neuvěřitelný zájem o štěňata ,-

 vždy ten miminkovský čas nesmírně uteče ...

Bože ., měsíc za námi .

Přesně v tento čas si uvědomuji , že můj čas  se  začíná pro mě krátit ....

Samozřejmě vím , že nový majitelé se moc a moc těší ........

ale chovatel začíná tesknit ...tedy , já to tak mám .

 

Leoňátka ochutnala poprvé vařené kuřecí masíčko a mrkvičku , také vařené kuřecí žaludky s vývarem , 

poprvé také ochutnala jablíčko a očichala syrovou mrkev , která později posloužila jako hračka .

Více jak krmíme štěňátka  na druhasance.webnode.cz/news/jak-je-to-u-nas-s-krmenim-/

 

Je to moc prima parta sourozenců a myslím , že je to můj nejhodnější vrh , který jsme kdy měli .

Milují večerní rituál mazlení , každého samostatně pochovat a něco pošeptat  je nutnost :) .

Naše holčička Vika váží dnes 4000g , kluci 4100 - 5300 g ....

K leoňátkům chodí i naše kočky , takže miminka budou zvyklá .

----------------------

33.den -neděle 14.3.

Tento týden byl plný nových věci a zážitků pro naše miminka .

Vyzkoušela nové jídla , nové chutě (vařené kuřecí prsa a rýži ,

 pohanku a poprvé také syrové  mlété hovězí maso s mlékem Meradog , 

a panečku , byl to fofr a miska byla uplně čistá  ).

Také viděla konečně někoho jiného než naši rodinu a měla jsem radost , 

přijela se na mě podívat paní A.Tvrdá , ředitelka organizace Elva Help .

 

No a dnes byl pro mě opravdu velký den :) -poprvé venku pár minut a cesta autem přes Liberec , aby byla zvyklá cestovat .

Jak to dopadlo ?? 

Celou půlhodinku mimina spala a vubec nic je nerozhodilo .....

A tak jsme v rámci socializace ještě zajeli s mé kamarádce z nemocnice .

Radost  nejen dětí ze štěňátek byla tak milá , že mě to uplně dojalo .....

 Je nám už 5 týdnů ...

-----------------------

37.DEN .

Když to umožní počasí , chodíme alespoň na chvilku na zahradu .

Učíme se jíst stále nové chutě a tak jsme již měli syrová kuřecí srdíčka s rýží , 

na kousíčky nakrájené hovězí s pohankou , zkoušíme i konzervičky 

Lukulus, Rinti a Rocco -junior :) .

Vyzkoušeli také vločky Rocco , s masíčkem  a s vývarem .

Naprosto však vedou stále piškotky s mlékem Meradog , a mleté hovězí ......to je jasná jednička .

-------------------------

40 .den od narození-neděle 21.3.

Začínám si uvědomovat plnou silou , jak se krátí čas , 

který se  mohu jako chovatel věnovat prckům , 

čas , který mi byl pro mě vyhrazen ....

 a jako vždy mě to naprosto svírá :( 

V tento velmi zvláštní covidový čas je vše jinak -nikdo z nových majitelů tady u nás nebyl , 

tedy osobně nikoho neznám a tak zjištění , 

že poprvé v životě ani nevím , kam a komu  vlastně miminka půjdou mě děsí ....

Na druhou stranu zájem je tak velký od  budoucích majitelů , 

volání pravidelné a musím všechny pochválit , 

jak se všichni zajímají i o výživu -z toho mám velikou radost ...

 

Miminka jsou pro mě jako děti - týdny staraní , opečovávání , stávání v noci , plný servis 24 hodin denně .....

Tentokrát bolest  trošku  tlumí  to , že zůstává doma holčička Victory ...jediná holčička , narozená jako první z vrhu ....asi osud .

Abychom nepřišli o socializaci , občas se u nás zastaví někdo na kukandu a pomuchlání miminek , 

ať už holky  z nemocnice nebo kamarádky .

Doma se snažíme vyrobit :) co nejvíce zvuků a tak manžel doma vrtá , 

řeže a montuje , skládá a svařuje :)  v dílně - aby byla miminka zvyklá na co nejpestřejší zvuky .

Tento týden bude náročný , čeká nás očkování, čipování a kontrola vrhu .....

Jsou naučená na  hovězí a kuřecí maso , rýži , pohanku , vločky Rocco , kuřecí srdíčka a hoveží srdce ,tvrdý sýr ,

vařenou zeleninu , piškotky , jablíčka , dostávají granulky Josera .

Stále dáváme mléko MERADOG ,  s kterým máme fantastické zkušenosti , 

kloubní výživu , kostní moučku , bylinky , konopný a losossový olej , Vigantol .

Myslím , že se prckové mají dobře :) .

GOLDEN GALSWORTHY , 40 DEN -7,80KG

GALILEO LEO -40.DEN -6,30 kg

GRAND GORAN -40.den -8,80kg 

GASS MERVEILLE  -7,80 kg

 A  GOLDEN ROYAL VICTORY -6,30 kg 

-------------------------------

42.DEN - uterý 23.3.

Leoňátka ochutnala poprvé vepřové vařené masíčko s rýží , a sušené kuřecí masíčko jako pamlsek .

Pouštím jim různé zvuky , např nastartované auto , autobus , zvuk bouřky , aby byla navyklá na různé podměty .

No ,  a ani jsem  se nenadála  a  také už mám miminka oočkované , očipované a po kontrole vrhu .

Kontrola- bez vad a nedostatků , žádná kýla , s krasnými váhami od 6,6 do 9 kil na 42 dni života .

Děkuji moc týmu VETERINÁRNÍ ORDINACE KOLAFA s.r.o. - paní  doktorce MVDr. Marcele Zelieskové 

a sestřičce za klidnou a skvěle připravenou pohodovou kontrolu a veterinární ošetření .

KONTROLA VRHU VETERINÁŘEM NÁM BYLA DOVOLENA VZHLEDEM KE COVIDOVÉMU OPATŘENÍ .

---------------------------

45 DEN -SOBOTA 27.3.

 

 se strejkou Elwiskem :)

---------------------------

A JE TO TADY -POSLEDNÍ TÝDEN 

Bojuji s emocemi , se smíšenými  pocity ,  a také se smutkem ...

Tento vrh naprosto překoval mé sny ,mé veškeré očekávání .

Určitě  ten nejhodnější  a nejšikovnější vrh , který jsme kdy měli .

S krásnými hlavami , širokými hrudníky , s neuvěřitelnými váhami .

Dnes -7 týdnů -Grand Goran 11 kg , Galsworthy a Gass 10 kg , Galileo a Golden Victory 8 kg .

7 týdnů je pryč ...  a nastává  čas je předat do nových rodin .

Kdybych mohla .....nechám si je všechny :( ......

A teď je předám .....

Rok plánování , měsíce přizpůsobování se situaci , porod a stovky hodin starání ....

Pro mě je to nyní jeden z nejtěžších týdnu za dlouhou dobu .

Doufám a pevně věřím , že  jsem vybrala dobře a že nebudu žít v obavách , jak se prckové mají .

--------------------

52.DEN -LOUČENÍ  

A je to tady , štěňátka odcházejí do nových domovů .

Dlouho jsem nezažila tak emocemi nabité dny , 

kdy  smutek vás uplně dostane a pocity jsou jako na houpačce .

Rozum říká něco jiného než srdce ...

Vím , že to tak je , ale přesto .....pokouším si sama domlouvat a tišit bolest .

Jako bych to ještě za ty dlouhá léta chovu nezažila ... :( .

Zvláštní ten pocit , kde je naposledy držíte ve svém náručí , u auta a víte , 

že už , už je to ta poslední vteřina .Už nejsou mé ......

Kdy ještě stále sama se sebou bojuji .

Vteřina , která  navždy změní život  především  nové rodině  .....

Ach , ano , -Ano , přirozená součást chovatelství .....

Tolik slz, smutku , ale zároveň i nesmírného dojetí a  neuveřitelné lásky .

Snažila jsem se ,jak nejlépe to šlo , ponaučena odchovanými vrhy ,
pokusila jsem se je naučit co lze v tomto krátkém , ale naprosto nejdůležitějším  období pro jejich celý život .
Teď  již začíná práce novým  majiteům  -období další socializace,výchovy a zařazení do nové smečky.
Děkuji za těch 7 týdnů -bylo to nádherné , dojemné , 
vyčerpávající a velmi emotivní období .
Nezapomenutelné období .
 
Od teď se již  budu těšít na fotky a zprávy z nových domovů .
A holčička Victory zústává doma a rozšíří naší rodinu .

 

Moje milovaná leoňátka G vrhu , 

přeji vám navždy ty šťastné úsměvy dětí , které jsem viděla 

a tu obrovskou radost, když vás poprvé viděli  .

Přeji vám dlouhé , krásné a láskyplné životy ve vašich rodinách , 

které po vás tak dlouho toužili  a dočkali se .

Přeji vám pohodový , klidný život  a mnoho zdraví , plné misky a spoustu zážitků , 

navždy milující náruč vašich majitelů. .

Já vás   všechny (stejně jako všechny naše odchované vrhy ) 

budu milovat navždy  a na  náš společný čas  , nikdy nezapomenu .

 

  GALILEO LEO   S VIKTORKOU 

 GOLDEN GALSWORTHY  S PÉŤOU 

Goránek s Peťou 

------------------

Duben pro nás začal předáváním našich leoňátek .
Jako první odjel Galileo do Brandýsa , 
pak druhý den  Galsworthy do Litoměřic  a  Gass k Luhačovicím .
O dva dny déle  jsme si ještě mohli "užít " Goranka 
a naše cesty se  pak rozdělili na slovenských hranicích , 
kde si ho převzal  jeho nový majitel Péťa 
který si dlouho , dlouho čekal na miminko od nás .
 
Victory , která zůstavá s námi , se okamžila začlenila do naší početné chlupaté smečky 
a také už se byla na pár minutek podívat  v nemocnici , 
pod ochranou Elwiska .
 
 
3.4.2024
 

Po třech letech jsem tento článek  znovu četla se slzami s očích ..

Co mě však nesmírně těší , je fakt , jak se všechna miminka :)  mají krásně .

Jejich majitelé jsou fantastický lidičky , kteří mi dávají vědět a posílají info i fotky .

Mnohokrát jim všem moc, moc děkuji ...pro každého chovatele je to nesmírně důležité .

Jsem tak ráda , že jsem nemusela během našeho chovu nikdy řešit jakýkoliv problém .

(Tedy pouze u vrhu C , kdy zemřel majitel a jeho paní ještě ten den Clarence dala pryč ,

 což nikdy lidsky  nepochopím , ale to jiný přiběh ), 

Jsem tak moc ráda , že z mnoha majitelů  stali naši přátelé a kamarádi ,.

DÍKY VÁM VŠEM ...VŠEM  Z CH.S.  DRUHÁ ŠANCE