Napsali....o bafru

04.01.2012 07:50

Moc pěkně napsaný článek ....

 

Miska s kompletním psím menu podle krmné metody BARF.

Miska s kompletním psím menu podle krmné metody BARF.

Psí snídaně podle krmné metody BARF: tvaroh, ovoce a med.

Psí snídaně podle krmné metody BARF: tvaroh, ovoce a med

Jak jsem se dostala k BARFování

Už víc než 15 let chovám a cvičím lovecké psy. Teď máme doma dvě starší fenky anglického kokršpaněla a mladého českého fouska. U obou fenek jsem se celý jejich dosavadní život potýkala se zdravotními problémy - potravní a pylová alergie, lupy v srsti, problémy se zažíváním, se zuby a dásněmi a také s těmi závažnějšími jakou jsou špatná srážlivost krve nebo srdeční vady. A náš mladý poděs si za první rok svého života stačil už vyrvat drápek, roztrhnout sval a zlomit běh...

Vždy jsem hodně dbala na to čím krmím, vždy jsem kupovala superprémiové granule, veterinární diety pro dermatitidy a kardiaky, hodně dala na reklamy, které slibují dlouhý a spokojený život našich čtyřnohých miláčků a hlavně pevná hovínka. Měla jsem alespoň dobrý pocit z toho, že pro ně dělám maximum. Mým fenám to však nebylo nic platné, potíže měly stále... Až jsem jednou přišla ke známé, která má doma jezevčíky a ta mi hned ve dveřích s úsměvem řekla: "Už 14 dní barfujeme!"  Nevěděla jsem vůbec o čem mluví... A tak jsme strávily hodinu povídáním o BARFu. Hned jsem večer najela na internet, objednala knížku p. Novosádové - BARF - Krmení psa přirozenou stravou a zjistila co nejvíce informací o tomto způsobu krmení. Na druhý den jsem udělala místo na mražáku, nakoupila maso a začali jsme...

Od té doby jsem pozorovala na našich psech postupné zlepšení. Feny se zbavily lupú v srsti, svědivosti kůže a ustavičného drbání, zmizel jim zubní kámen a nepříjemný zápach z mordy, vzhledem k jejich kardio onemocněním snášejí mnohem lépe změny teplot (jsou celoročně v kotci) a celkově lépe prospívají vzhledem k jejich věku. Fouska jsem začala masem krmit právě v době, kdy měl celý přední běh v sádře a srůstal po zlomenině. Po tomto zranění nemá vůbec žádné následky, běh mu srostl úplně bez problémů a hned první den po sundání sádry běhal jako srnka. A co je pro mě nejdůležitější, od té doby, co ho krmím syrovou stravou neměl žádný úraz, jde na něm vidět, že se celkově zpevnil a osvalil. Jsme myslivecká rodina, takže všichni naši psi Gordon z Ventova dvoramají lovecké zkoušky a pracují v honitbě. Je vidět, že z masa majímnohem více energie a chuti do práce.

S přechodem na BARF neměli naši psi nejmenší problémy (teda až na nějaký průjem). Naopak jsou z této změny nadšení a chutná jim úplně všechno co jim dám - maso, vnitřnosti, kosti, zelenina, ovoce i mléčné výrobky. V době krmení, když vidí, že přicházím ke kotcům s plnými miskami dobrot, tak mě vždy radostně a hlasitě vítají a misky jsou prázdné během několika vteřin.

I pro mne bylo mnohem pohodlnější vzít kelímek odměřit granule a nasypat je do misek... Ale překonala jsem to! Ráda našim psům věnuji navíc 10 minut denně svého času a připravím jim chutné porce syrového masa a zeleniny. Věřte nebo ne, ta změna, kterou uvidíte na svém psovi opravdu stojí za to. Zkuste to taky!

Jsou samozřejmě situace, jako např. dovolená, nebo když zapomenu rozmrazit maso, kdy se nevyhnu tomu, abych našim psům dala granule. Ale i tady dbám na to, aby to byly granule z masa (né moučky) a bez obilovin. Psi nemají nejmeší problém s přechodem z masa na tyto granule a naopak. :-)

 

 

Převzato z www.krmivo-barf.cz