Výzkum dlouhověkosti u leonbergerů

23.08.2023 08:44
PŘIDÁVÁM  OPĚTOVNĚ VÝZVU PŘEDSEDKYNĚ  
MORAVSKÉHO LEONBERGER KLUBU 
 
---
 
Vážení majitelé  a chovatelé leonbergerů,
bych Vás ráda informovala o výzkumu dlouhověkosti u psů. 
Naše plemeno není bohužel dlouhověké, průměrný věk je 7 let. 
Udělat něco pro prodloužení věku leonbergera je a byl můj sen. 
 
Řada chovatelů mi dá jistě za pravdu, že je potřeba něco s prodloužením věku udělat, umírají nám psi mladí i mladší. 
Na valné hromadě ČMKU měl příspěvek doktor Evžen Korec - ředitel ZOO Tábor, nabízel výzkum dlouhověkosti u psů, 
velmi mě to zaujalo a naše plemeno jsem do výzkumu přihlásila.   
 
Je to vlastně snadné, potřebujeme stěry sliznice u dvou skupin psů jedna skupina 2- 4 roky, 
druhá 8,5 roku a výš. 
 
Stěr se dá do igelitového sáčku s uzávěrem, pečlivě uzavře a spolu s kopií PP  pošle na určenou adresu
 EKOSPOL  , Dukelských hrdinů 747/19, 170 00 Praha 7 .
 
 Od každé věkové skupiny je potřeba 20 jedinců! 
Prosím o pomoc každého z Vás, 
není podmínka členství v našem klubu, 
stačí mít vhodného psa s PP a chtít plemenu pomoci   !!!
Vhodné je poslat vzorek stěrů Vašeho psa v pondělí, aby do pátku na uvedenou adresu došel. 
 
Děkuji, že se případně do dané skupiny se svým leonem přihlásíte. 
Zpětná vazba a přehled poslaných vzorků obou věkových skupin je zajištěn, budu Vás pravidelně informovat. 
První jedinci se již přihlásili, za což jim moc děkuji.
 
Jaromíra Beerová
předseda MSKCHPL
----------------------
Výzkum provádí ZOO Tábor ve spolupráci s Ústavem molekulární genetiky Akademie věd ČR.Pro toto ověření potřebují získat bukální stěry, ze kterých se následně izoluje DNA. 
Odběr bukálních stěrů je možné vidět zde.www.koreccorso.cz/odber-dna/
-------------
 
 
Já  už  stěry zaslala za Elwiska i Elzu , ABSOLUTNĚ NIC TĚŽKÉHO -VYTŘELA JSEM PAPULKY KOSMETICKÝMI TYČINKAMI , DALA DO SÁČKU A POSLALA .
PROSÍM , PŘIDEJTE SE K TÉTO VÝZVĚ .
 
 
 
 
 
   Beruška - 15 let